22 okt. 2014

Saknar ni mig?

Hej alla goa användare,
Jag har under året jobbat med lite andra uppgifter och därför har ni inte hört så mycket av mig.

Men för er som gillar denna blogg och speciellt AutoCAD så kan jag glädja er med att jag snart är tillbaka. Det kommer också innebära mer info, tips & trix  och mycket annat.

Jag ska försöka hinna med lite nu innan årskiftet men annars kör jag för fullt igen från januari :)

Skicka gärna in dina frågor och funderingar genom att svara på detta inlägg. 

Mvh
Ann-Sofie

2 kommentarer:

  1. Hej

    Jag har en fundering vid lagerhantering.

    När jag ritar en stor fil och för att sedan skicka filen till en annan som skall x-ref min fil.

    Kan jag välja vilka lager som skall synas i när han öppnar min fil som x-ref?

    Går det att redan från start att bestämma vilka lager som skall vara synliga resp släcka innan man skicka iväg en fil som skall används som x-ref. Då slipper han som får filen börja på och släcka en massa lager innan han börjar jobba med den som x-ref

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag har en fundering vid plottning

    Om man får olika dwg filer från olika personer hur kan man enklast skapa en mall som den sedan skall plottra ut ifrån? Idag får man ställa in varje fil försig och får man ett antal filer är det en hel del jobb att bara får ätt utskrift färger papperval osv. Alla filer som kommer skall skrivas ut exakt lika bara att folk har olika inställningar och jag får missing plot style.

    SvaraRadera